EBOOK PANDUAN TINGGAL BERSAMA KELUARGA ANGKAT DI JEPUN

EBook "Panduan Tinggal Bersama Keluarga Angkat Di Jepun" (Versi Baru dan Kemaskini) akan dilancarkan mulai 1 November, 2016 dengan harga promosi RM30.00 sahaja. Kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan eBook dengan harga promosi, bolehlah menghubungi penulis di alamat email supce2001@yahoo.com atau sms ke 0164161121.

Sunday, January 23, 2011

GOOD MEMORIES IN BALING


Gambar ini diambil pada 6 Januari, 2011 di Hadapan Galeri Putera, Sekolah Kebangsaan Tunku Putera, Baling, Kedah.

Satu pertemuan yang tak pernah dirancang diantara seorang warga Jepun dengan 2 orang anak watan di sebuah kampung yang bernama BALING.

Tujuan kedatangan warga Jepun ini ke Daerah Baling ialah untuk melihat sendiri tempat bersejarah iaitu "RUNDINGAN BALING" dimana YTM Tunku Abdul Rahman Putra Al-Haj, Ketua Menteri Persekutuan Tanah Melayu mengadakan rundingan dengan Chin Peng, Ketua Parti Komunis Malaya pada tahun 1955.

Dipendekkan cerita, seminggu selepas itu, 2 anak watan ini menerima email daripada warga Jepun yang berbunyi :

Rahman san, Zubir san,
Konnichiwa. Ogenkidesuka. Nihon ha ima totemo samui desu.
Thank you very much for your time when we visited to Baling on 3 Jan. It was really pleased and surprised to get to know both of you, almuni JICA Friendship Program, in Baling by chance. It became one of good memories for us during the trip to Malaysia last time.
I hope to seeing you again in Japan or Malaysia.
Mata aimashou.
ARAI, Takuji
Tokyo, Japan.

No comments:

Post a Comment